söndag, mars 27, 2011

Premiärmilen - min plan

Har funderat lite fram och tillbaka kring vad jag ska ha som mål för Premiärmilen idag. Det har varit allt från att bara jogga igenom den som ett lugnt träningspass till att försöka kuta som en dåre och se hur snabbt det blir. Längst höll jag fast vid att ha som mål att springa under 60 min. Ganska rimligt. Men sen har jag ändrat mig. Tid är bara en siffra och med tanke på vad har i bagaget är det helt oviktigt.

När det kommer till löpning på tävling (och tentor) har jag en tendens att ge upp redan innan jag startat. Jag är mentalt svag och förstör för mig själv med negativa tankar.

Målet för idag är därför att genomföra loppet med en positiv inställning rakt igenom och en tro på mig själv och min egen förmåga. Om det innebär att jag springer på 55 min eller 1,5 timmar är oviktigt.

Jag ska fokusera på att springa en kilometer i taget och jag ska komma därifrån med stärkt självförtroende.

Håll tummarna för att jag lyckas med det!

1 kommentar:

Katarina sa...

Premiärmilen sprang jag förra året, det var jättekul! Det kommer bli lättiplättigt för dig som är van att springa så långt. Jag tror att du kommer springa på 52 minuter!