torsdag, januari 02, 2014

Nyårsafton och tiden däromkring


Nyårsaftonen började mycket trevligt med en löptur på Gärdet med 75% av Team Surikat. Lagom jobbigt och (vad som borde ha blivit) en perfekt uppvärmning för min inplanerade eftermiddagslur som skulle säkra att jag var pigg under kvällens kalas hos Manso. Tyvärr gick det samtidigt fel i köket hemma med de varmrätter vi skulle ha med oss till nämnda kalas, varför sömnen fick stå åt sidan för mer matlagning.


Kvällen firades som sagt i Château de Manso med en fantastisk knytismiddag (Bahnmi, Little Italy duo fashion extraordinary veggie superb och Golden Gaytime) med tillhörande vin. Stämningen var på topp! Inför tolvslaget begav vi oss till krigszonen på Skinnarviksberget och beskådade (duckade) för alla fyrverkerier. Det är obegripligt att inte fler dör av raketskjutandet och att det inte har blivit förbjudet för Kreti och Pleti att hantera dessa sprängämnen ännu. Jag längtar efter den dagen då alla fyrverkerier skjuts organiserat i någon form av show och inget annat.


Var oväntat obakis på nyårsdagen. Inledde den med en frukost bestående av 20 crosstinis med tapenade och en cola, och följde upp det med pizza hos Roger och Lim Haag-Lundgren. Kollade på Ivanhoe och filmbottennappet Top Secret som tydligen är någon form av nyårsdagstradition för övriga som deltog. För att du ska få ett grepp om humornivån bjuder jag på det som enligt uppgift är den roligaste scenen filmen har att erbjuda här.



Idag åkte jag och Jontan till Järvafältet vid Bögs Gård och cyklade MTB. Fantastiskt att kunna göra det i januari! Cykling (oavsett vilken sort) är verkligen inte min starka sida och det blev ännu tydligare idag när vi mest cyklade grusväg av svårighetsgrad 0. Tungt och jobbigt. Försökte oss på en avstickare i skogen och hamnade off road i svårighetsgrad 325 istället. Att det ska vara så jävla svårt att hitta rätt nivå!!! Hur som helst så var grusvägscyklingen ändå bra för mig, eftersom jag är så otroligt ovan att cykla överhuvudtaget.

Jag och Lindad är nu anmälda till AIM Challenge och jag gissar att jag kommer behöva trampa lite cykel under våren för att inte ta livet av mig under det loppet.

Inga kommentarer: