torsdag, januari 23, 2014

Skräck och förtjusning


Jag har klättrat idag, med Gunnika. Tror det var nästan två år sedan sist. KC i Solna var helt ombyggt och jag inledde med att försöka dra mitt inpasseringskort genom hålslagaren.

Efter att ha friskar upp minnet på åttor, säkring och kamratkontroll körde vi igång och jag kan inte säga annat än att det gick bra. Jag är höjdrädd och klättring är ingen optimal sport för mig egentligen, men helvete vilken kick jag fick när jag tog mig hela väggen upp i första försöket. När jag kom ner var jag ett vrak och darrade som ett asplöv, men då hade jag ju redan vunnit så det gjorde inget.

Sista gången var jag inte alls lika skakis när jag kom ner och nu längtar jag till nästa gång! Det var inte bara superkul att klättra idag utan också jättehärligt att få hänga med Gunnika en stund! Lär känna av det här i armarna och ryggen imorgon...

Inga kommentarer: