måndag, januari 27, 2014

Trött på [insert valfri mening]

Jag är jävligt less. På det mesta faktiskt. Just idag. Helgen var fantastisk och underbar, men tyvärr tog den slut tillsammans med all min energi. Idag har jag bara varit trött på allting.

Trött på ständiga krav att prestera.
Trött på den kvittrande glada och sociala person jag varit senaste tiden.
Trött på att träna.
Trött på min kropp.
Trött på min vardag.
Trött på mitt jobb.
Trött på att se fram emot saker.
Trött på att inte ha något att se fram emot.
Trött på att vara trött.
Trött på att känna att jag måste skärpa mig.
Trött på att det är kallt.
Trött på människor.

Jag kan fortsätta hur länge som helst.

Trött på att vänta på att Reka ska komma hem.
Trött på att jag aldrig blir en bättre simmare.
Trött på att jag aldrig springer snabbare.
Trött på att vara stor och tung.
Trött på att hålla mig välvårdad och snygg.
Trött på Facebook.
Trött på att folk är långsamma.
Trött på att ha plank-måndag.
Trött på att känna att jag måste äta bra.
Trött på att det är dyrt att leva.
Trött på att vara den enda som säger hur fantastisk jag är.
Trött på krav.
Trött på längtan efter något mer.
Trött på vintern.

Trö... well. Det får väl räcka där. Tror min poäng har gått fram.

3 kommentarer:

Anna sa...

Du är fantastisk.
Jag har nyligen hört din chef förklara att du presterar "hysteriskt bra" på jobbet.
Du ser fram emot att Reka ska komma hem.
Du ser fram emot yoga-workshop.
Du ÄR välvårdad och snygg, men ingen skulle tycka mindre om dig om du inte var det.
Du behöver inte skärpa dig - det ÄR vinter, det ÄR kallt, och man får vara trött.
Du klarar Ångaloppet, multisporttävlingar och triathlon med bravur - klart som fan du blir (och blivit) en bättre simmare och en snabbare löpare.
Du är fantastisk!

Sofia sa...

Tack snälla Anna!! <3

EM sa...

Du är fantastisk! kramar om!