fredag, januari 10, 2014

Ursäkter och undanflykter?


På grund av den nu rådande snösituationen i Stockholm blev det ingen cykling till jobbet idag. Det fanns förvisso ett annat skäl också, nämligen ännu ett litet bakslag i min fysiska hälsa, men jag håller snön som främsta orsak.

Jag har, som jag tidigare nämnde, numera dubbat framdäck på min MTB men jag vet ändå inte om jag törs ge mig ut när det är minusgrader och halka. Kan man lita på dubbarna? Vad händer om gatan är glashal, får jag verkligen grepp ändå? Känner mig ibland tillräckligt vinglig på torr, halkfri mark så jag är osäker på om vintercykling verkligen är vad jag borde ägna mig åt.

Kanske behöver jag bara processa tanken lite innan jag törs ge mig ut.

1 kommentar:

EM sa...

Vill gärna höra hur tankarna går när du testat... jag har inge dubb och körde in i en bil häromdagen (hade det varit snö hade jag varit rökt) - fucking nära döden upplevelse!!! och undviker GÄRNA det igen.... bilar är hårda.