torsdag, januari 16, 2014

Vidrigt ändå


Jag börjar med det positiva!

Hittade en riktigt bra plats att springa mina intervaller på. Slingan gick runt Nora träsk (vi kan inte gå under den, vi måste springa runt den) och blev knappt två kilometer. Vägen var hyfsat plan och godtagbart sandad och plogad. Dessutom upplyst. Sprang 10 x 90 s med 3 min joggvila och jag tror jag hann 3,5 varv.

De första fyra intervallerna kändes rätt okej. Sen gick det utför. Slutet var verkligen vidrigt. Intervallerna var jobbiga, fästet var dåligt och jag tyckte det var tråkigt. Till och med avslutningsjoggen var hemsk, trots att den gick i snigelfart. Jag hatade snön, som trots snökedjorna gjorde att jag mest halkade runt, och jag förbannade hela konceptet med vinter. Övervägde till och med att lägga av med löpningen helt fram till våren men vet av erfarenhet att såna beslut inte ska tas i samband med pågående intervall- eller långpass. Och nu har jag ändrat mig.

Däremot är jag osäker på om jag kommer klara att springa två intervallpass och ett långpass i veckan. Vet inte om det finns tillräckligt med motivation i burken för det när det är snö ute. Inte när jag samtidigt ska försöka förbättra min simning, vilket antagligen också kräver en hel del tuffa pass. Blir trött bara jag tänker på det men jag antar att det löser sig. Det brukar göra det.

Inga kommentarer: