onsdag, januari 27, 2016

Mitt hjärta pinglar!


De två brudarna till höger i bild får mitt simmarhjärta att pingla. De är också anledningen till att jag igår inte nöjde mig med att simma pt-passet på förmiddagen utan glatt skuttade iväg till Vasalundshallen även på kvällen för ytterligare ett träningspass. Och fika förstås. David kom också och lyste upp tisdagskvällen.

Inte en enda gång tänkte jag "jag orkar inte" eller "jag vill inte" simma igen. Kände bara glädje!

Att lattja runt i bassängen med vänner omkring sig är så himla kul. Även om vi inte kör samma pass och även om man bara hinner säga hejsvejs då och då när man har en kort vila. De inspirerar och motiverar mig, och gör det lättare att orka fokusera när jag simmar på egen hand.

På tisdagar håller Henke en träningsgrupp som slutar efter simhallens normala stängningstid, och vi brukar få hänga kvar och utnyttja att det är gott om plats i bassängen. Superschysst!

Igår valde jag distanspasset från förrförra veckan men kortade av huvudserien från 3000m till 1000m, vilket gav 1600 meter lugn simning:

4x50m - valfri uppvärmning
8x25m - teknik, 2x(knutna nävar/släp/catch up/tia)

400m - fenor, vila 40 s

300m - paddlar + dolme, vila 30 s
200m - 2x(50fr/50ry) med fenor, vila 20 s
100m - paddlar + fenor

200m - avbad

5st starter

Det gick finemang! Kände mig opåverkad av min insats tidigare på dagen, och jag höll ungefär samma tempo som senaste jag körde passet. Hade antagligen inte haft några problem att simma hela distansen heller. Jag är bra jäkla stark just nu!

Inga kommentarer: