tisdag, februari 02, 2016

Det jag gör bra, är tacksam över och ser fram emot


Jo, det handlar förstås om simning. Givetvis.

Lista över 5 saker jag gör bra:
  • Jag tränar fokuserat och målmedvetet. Under 2015 snittade jag på ca fyra simpass i veckan och under 2014 ca tre pass per vecka. Inget larv utan rejäla träningspass med ett syfte. Otroligt dedikerad.
  • Jag är stark och uthållig. Jag orkar simma 10.000 meter både i öppet vatten och bassäng. 
  • Jag är snabbare. På två år har jag kapat tiden för en hundring i lugnt tempo med drygt 30 sekunder. Tidigare var målet att kunna simma ett antal tröskelhundringar under 2:00/100m. Nu är målet och drömmen 1:30/100m. The sky is no limit. 
  • Jag styrke- och rörlighetstränar minst en gång i veckan så att jag ska hålla för regelbunden simträning. Jag gör min yoga för att bli smidig.
  • Jag utmanar mig kontinuerligt med nya saker i och omkring vattnet. Voltvändningar, startdyk, ryggsim, livräddning, undervisning, simning bland näckrosor och sjögräs är några exempel.


Lista över 5 saker jag är tacksam för:
  • Jag är tacksam över att ha vänner som delar mitt intresse för simning. Theresia. Maria. Lindad. De ger mig glädje och motivation när jag behöver det, de inspirerar mig med sina framgångar och de gör mig stolt när de berömmer mina. 
  • Jag är tacksam över att ha Hasse som simfröken. Utan honom hade jag inte haft samma utveckling i bassängen. Han har hela tiden utmanat mig och tagit mig till nya höjder. Jublat över mina aldrig så små framgångar och peppat när det varit tungt. Så himla tacksam. Ord räcker inte!
  • Jag är tacksam över att få simma med träningsgruppen i Vasalundshallen. Att få ta i lite extra för att försöka hålla jämn fart med Tom-Tom-Tommy eller Islands-Linda. Att jaga Maria, Micke eller David. Att få inspireras av Lindads och Veroniques bensparkar eller glädjas åt Saras, Kajsas eller Johannas utveckling. Att följa Johannes vedermödor och framsteg.
  • Jag är tacksam för att jag den där sommardagen 2012 bestämde mig för att hänga undan peruken, anmäla mig till Ångaloppet och så småningom lära mig crawla. Allting är förändrat sedan dess. För mig har simning blivit samma sak som ett friare liv. Det finns inga begränsningar längre.
  • Jag är tacksam för att jag har möjlighet att simträna på tider då få andra har möjlighet att träna. Att inte behöva oroa mig för att krocka med, eller simma in i, någon annan gör att jag kan få riktigt bra kvalitet i passen.

Lista över 3 saker jag ser fram emot:
  • Sommarens simtävlingar i öppet vatten. Vansbrosimningen, Vansbro Tjejsim. Riddarfjärdssimningen, Stockholm Royal Park Swim med flera. Längtar efter att dra på mig superhjältedräkten och bli snabbare än min egen skugga.
  • Varje nytt simpass. Varje ny chans att göra bra ifrån mig och att få känna den enorma tillfredsställelse det ger efteråt. Varje möjlighet att utvecklas, testa, lära och komma framåt.
  • Att få simma fler simtävlingar i bassäng. Medleys Simutmaning. Masterstävlingar. Framtiden ligger för mig, bara jag är ihärdig och inte ger upp. 

Inga kommentarer: