onsdag, mars 16, 2016

Vattenkramare


Det är så jäkla roligt att simma. Igår kväll också. Hade ett trevligt litet teknikpass som passade perfekt att följa upp måndagens fyrverkeri med. Som vanligt med bästa brudarna, och igår dessutom förstärkta av en extra Sofia (som tyvärr inte kom med på bilden).

Jag kramades med vattnet i en timme och kände mig mycket lycklig. Fortfarande hög på min tidigare insats.

Tajmade tyvärr hemfärden exakt med när derbyt mellan AIK och Hammarby slutade på Friends, och fick krypa fram med bilen i ett hav av folk som var exakt överallt och inte brydde sig ett smul om huruvida jag tänkte köra över dem eller inte. Det var faktiskt helt sjukt läskigt. Dessutom vet man ju inte var man har sånt därnt fotbollsfolk... hooligans.


Hela förmiddagen idag längtade jag efter att få gå och simma långa intervaller. Jag vet. Jag har tappat det.

När det närmade sig lunch blev det pga anledning orimligt stressigt på jobbet och den där fina längtan försvann.

Åkte förstås ändå till Vilunda och körde mitt pass, men det gick sådär. Huvudserien var 8x200 meter i fart 3, varav andra hälften med paddlar och dolme.

Andra tvåhundringen simmade jag för långt. Teknikens fel. Tittade på väggklockan efter 100 meter och fick inte ihop det. Tiden stämde inte. Tittade igen efter 50 till och hade ingen aning om hur långt jag simmat. Tittade på Garmin som sa att jag hade 100 kvar. Slutade på 250 meter istället. Bah. Skulle litat på mig själv istället för på alla klockor.

Generellt kändes det ganska segt och långsamt idag. Besviken? Mja... kanske inte så farligt. Det är som det är.

1-4x200 ss start 4:15: 3:34, 4:32, 3:36, 3:37
5-8x200 pd start 4:00: 3:14, 3:12, 3:11, 3:13

Garmin hade förresten en extremt dålig dag idag. Tror inte den visade rätt distans en enda gång. WTF har hänt?

Inga kommentarer: