lördag, april 09, 2016

Medleys Simutmaning vt 2016



Så jävla roligt. Alltså SÅ.JÄVLA.ROLIGT!!! Medleys Simutmaning som gick av stapeln i Tyresö Aquarena idag var precis lika galet kul som jag hoppats på. Men de positiva känslorna mixas med sorg över att det nu är över och att det tog slut så snabbt. Fan, jag hann ju knappt blinka!


Jag var skitduktig. Mina simkompisar i träningsgruppen var helt sjukt grymma. Mina och Hasses elever var så bra att jag inte finner ord. Theresia simmade 25m fjäril lika snabbt som andra crawlade. Det är så mycket positiv energi som cirkulerat idag! Vilken härlig, härlig, fantastisk tävling. Utmaning.


Pappa var förstås också med idag, vann över prestationsångesten och slog nytt pb på både 25m och 50m. Simmade 50m i sträck för andra gången i sitt liv. Senast var förra simutmaningen i november.

Det var en så himla fin stämning i simhallen och jag uppskattade alla glada, peppande kommentarer, klappar på axeln, hejarop och gratulationer efteråt. Jag var så tacksam över Henkes feedback och pushande ord mellan loppen.

Från min tränare kom däremot ingenting och det gjorde mig ledsen. Det är så få ord som behövs... Tänker att jag kanske inte var tillräckligt bra för det, och att jag får kämpa lite hårdare nästa gång.

Så här såg mina lopp ut idag:



25m frisim, heat 3, bana 5
Det är en för kort distans för att ens hinna tänka. Jag fick en skvätt vatten i glasögonen i starten men sen var känslan ändå hyfsad och jag slutade på 16:73, vilket var bättre än senast (17:07).



50m frisim, heat 5, bana 6
Jag är nöjd med tiden från loppet, 36:66 (37:60), men känslan var inte jättebra. Tog någon onödig andning och kände hur hela simningen stannade upp. Andra 25:an var hysterisk lång...



100m frisim, heat 4, bana 6
De två föregående distanserna såg jag lite som uppvärmning inför hundringen. Det var den som var mitt stora fokus för idag, och jag kände mig lite nervös men otroligt glad och förväntansfull på startpallen. Jag ville väldigt gärna simma in under 1:20 och visste att det skulle vara svårt men inte omöjligt.

Slutade på 1:22:57 (1:26:31) och är ändå supernöjd med det. Jag gjorde precis vad jag skulle men orkade inte riktigt hela vägen. Synd! 38:12 på första 50 var helt enligt plan, men inte att jag skulle tappa så mycket på andra 50:an. Var fruktansvärt trött efteråt och det tog ett tag att komma in i matchen igen, så jag sparade i alla fall inte på krafterna.

Hur som helst blev det personbästa i alla distanser, såå fukk jä!


Idag var inte Jonas med som fotograf, som sist. Istället var han Manly Man och styckade en dovhjort hela dagen, och när jag kom hem väntade en fantastisk, och välförtjänt, middag bestående av delar av nämnda dovhjort på mig.

Känner mig väldigt trött och helt tom på energi nu. Sådär som man gör efter en fantastisk dag när man varit lite spänd, skrattat mycket, peppat, hejat och gjort bättre ifrån sig än någonsin tidigare.

Jag LÄNGTAR till nästa gång.

6 kommentarer:

Johannes sa...

Men hurra vad bra!!!

Sofia sa...

Jä! Tack! :)

Anonym sa...

Fint skrivet Sofia! Jag håller helt med om den positiva stämningen i hallen.
Vår fina simgrupp hjälper varandra framåt och kämpar stenhårt! Kakteamet forever! /Micke

Sofia sa...

Tack Micke! Vår träningsgrupp är grym och jag hoppas vi kommer fortsätta hålla ihop!

Lise-Lott sa...

Vilken härlig läsning, grattis till fina lopp :)

Sofia sa...

Tack snälla Lise-Lott!! :)