tisdag, augusti 23, 2016

Intervalljävlar och yoga


Häpp! Då var jag igång med min mjukstart av träningshösten. Två veckors inskolning, sedan får det bli på riktigt.

Inledde inskolningen med löpning. Intervaller. Egentligen var det kanske inte det bästa valet med tanke på att det faktiskt var rätt länge sen jag sprang, men nu blev det så.

Upplägget var 2x(5x60 sekunder löpning följt av 1 km i tröskelfart) med 60 sekunder gåvila mellan allt jobbigt. Man kan inte säga att jag var snabb, men man kan säga att jag var envis. Och jag hade små glittrande ögonblick där jag faktiskt kände mig stark, snabb och snygg.


Sen gick jag hem och yogade det åttonde passet i min fjorton dagar långa yogautmaning. Kände mig stel och trött i höfterna, inte alls lika rörlig som senast jag körde det här passet. Men det var roligt, svettigt och utmanande.

Är extra stolt över två saker igår:

1. Trots jobbkaos, lång arbetsdag och omåttlig stress tränade jag mina två pass.
2. Trots att jag flera gånger ville korta ner och ge upp löpningen så körde jag klart enligt plan.

Inga kommentarer: