fredag, september 02, 2016

Varning! Ny på jobbet!


Igår var första dagen på mitt nya jobb som crawlinstruktör på Medley i Skanstull. Första gången jag har helt egna grupper utan stöd av Hasse. Eller... jag har ju haft lektioner ensam, men inte på standardbasis.

Ser både för- och nackdelar med att vara själv med eleverna. Det är roligt att vara två, och det ger en helt annan dynamik, men jag känner mig ändå väldigt trygg i min roll och uppskattar att kunna styra upplägget helt själv. Anpassa efter situationen. Det hade jag aldrig klarat för ett år sen.

Jag börjar landa i att det jag gjort (och gör) inom simningen är något lite ovanligt, och att jag vid det här laget faktiskt har massor av kunskap och erfarenhet att dela med mig av. Och massor av engagemang på det. Jag är helt enkelt en rätt duktig simfröken (och simmare!).


Bassängen i Folksamhuset är 16x8 meter och håller 33 grader, vilket gör det perfekt för inlärning. Inte ens jag fryser där inne, snarare är det lite som bikramundervisning.

Och så himla roligt det var att hålla kurs igen! Hade först två nybörjargrupper, och jag blir så inspirerad av att se dem ta till sig instruktioner, korrigera och hitta rätt. Väldigt duktiga.

Sen var det en fortsättningsgrupp med fyra grymma tjejer, alla på jämn nivå och med en jättebra grund. Kommer bli awesome. Är taggad till tusen! Nu gör vi badass simmare av hela bunten!

PS. Man kan boka PT-crawl med mig, antingen i Folksamhuset eller i Vasalund. Ett pass om 45 minuter kostar 750 kr. 

Inga kommentarer: