söndag, september 11, 2016

Vilodag och hyllning av mig själv



Jag är i en väldigt bra period just nu. Jag älskar min kropp. Den är stark, uthållig och smidig. Och jag är så glad att jag känner så här.

Senast jag kände mig så vältränad var typ 2005, och jag minns att jag då inte gav mig själv den cred jag förtjänade. Det var först senare, när jag tappat en del av formen, som jag insåg hur bra den hade varit. Jag tänker inte göra samma misstag nu. Vill våga vara stolt över mig själv. Fuck Jante.

De senaste veckorna har jag yogat mycket. Varje pass, varje framsteg och varje ny utmaning får mig att vilja mer. Älskar mjukheten och följsamheten som den typen av träning ger.

Idag har dock varit en välbehövlig vilodag. Ish. Jag räknar inte de få minuterna jag simmade vid Långholmen med Mattias. Det må ha varit ett kort plask, men tillräckligt långt för att jag skulle få ow-feeling mot slutet. Shit vad najs det är att simma med våtdräkt. Våtdräkt och vän. Bra koncept.

Inga kommentarer: