lördag, oktober 15, 2016

Morgonträning i Vårby


Morgonträning i Vårby. Sent i säng, klockringning 05:30. Sov okej men hade ont när jag vaknade. Kunde inte låta bli att ta smärtstillande innan träningen, men höll dem till ett minimum.

Var ändå gråtfärdig i bilen på vägen dit, men jag hade bestämt mig. Det är bra, inte skadligt, att träna, jag älskar att simma, och nåt omoget jävla skitdiskbråck ska inte stoppa mig!



Precis som senast tänkte jag att jag skulle nöja mig med insimmet, och precis som då så lossnade det när jag kom igång och jag körde igenom i stort sett hela passet (utom 800m och 600m inom parantes på tavlan ovan). Avslutade med 8x25m rygg som bonus.

Jag simmade med fenor hela tiden och i början kändes vänsterarmen väldigt svag. Det gjorde mig först lite nedslagen, men sen skärpte jag mig och tänkte att det fanns tusen saker jag kunde fokusera på istället, där kraften i armtaget inte spelade roll. Höften, tekniken, voltvändningarna osv... So I did.


Efter passet åkte vi till Finefoods i Hammarby Sjöstad för second brekkie. Mycket skratt gjorde att jag glömde smärtan för en stund. Det var härligt. Grymt gäng.

Vi passade även på att mäta ap-index. Bra simmare har generellt ett längre spann mellan fingertopparna än de är långa. Tyvärr inte jag, snarare 2 cm kortare. Där gick den karriären i papperskorgen...

Inga kommentarer: