tisdag, december 27, 2016

Samla meter-vecka


Jag har ett mål med den här veckan, och det är att samla meter i bassängen. Sen ska jag eventuellt tatuera mig och ha en veckas simvila/återhämtning.

Min plan för veckan ser ut så här:

Måndag: Camp Snowman med Human Ambition (5500m)
Tisdag: Distans, Vilundabadet (4400m)
Onsdag: Vila
Torsdag: Distans, Vasalund (3000m) samt Camp Snowman med Human Ambition (ca 3500-4500m)
Fredag: Hasses Nyårskarameller, Vasalund
Lördag: Camp Snowman med Human Ambition (ca 4500-5500m)
Söndag: Camp Snowman med Human Ambition (ca 3000-4000m)

Eftersom jag inte vet hur HA-passen ser ut så har jag bara gissat distanserna på dem.


Igår slutade jag på 5500 meter efter ett segt och ganska tråkigt pass med 8x400 meter som huvudserie. Jag simmade första hälften av den med paddlar och dolme och andra med fenor. Blev otroligt trött på slutet, men avslutade ändå med 5x100 meter av medleykaraktär.


Trots att det kändes trist hade jag en oklanderlig inställning och tänkte att det var bra att köra ett sånt här pass med sällskap, och jag hade bästa tänkbara på min bana. Allting utom just 400 meter var jätteroligt!


Idag simmade jag själv i Vilundabadet. Det kändes som om jag bara låg stilla och guppade i vattnet under insimmet, men jag kom tydligen framåt. Kroppen var seg som kola och jag hade helst entaktsandats mig genom mina 4400 meter, men jag hade trots det (återigen) en väldigt bra attityd.

Försökte fokusera på höften och låtsades att jag hade blippmojängen på mig, men jag fick inte till känslan. Man kan inte göra mer än att försöka, så jag var ändå nöjd efteråt.

Inga kommentarer: