lördag, januari 14, 2017

Man får välja sina strider


Simhallen i Vårby må vara relativt ofräsch, men ofta när jag ser bassängen på bilder så slås jag över att den egentligen är ganska fin. Färgglad och lekfull.

Känslan när jag hoppade i vattnet idag var superhärlig. Insimmet på 14x50 meter gick som en dans och jag kände mig otroligt stark och effektiv i vattnet. Funderade på om jag gick ut för hårt, samtidigt som jag njöt av att det kändes så bra.


Del I, Steps Ahead: Gillar den här typen av serier. De är omväxlande och har korta distanser vilket gör det lätt att trycka på. Så även här gick jag ut för hårt. Att våga hålla nere tempot är också en konst, men det klarade jag inget vidare idag.

Eftersom det var fyra varv körde vi ett ss, ett med dolme, ett med paddlar och dolme och ett med fenor.

Positivt var att jag, trots det där om att jag gick ut för hårt, klarade att höja tempot varje gång distansen blev kortare.

Del II, Heartrate Hotel: All kraft rann ur mig precis när vi skulle börja med 75:orna. Ville bara gå hem. Hur det nu kom sig så bet jag ihop och simmade ändå 10x75 meter start 1:30, men ett andra varv gav jag mig inte på. Istället gick jag vidare till:

Del III, Race Pace Rockets: Även här modifierade jag. La på fenor och körde 2x(8x25) start 35 med 50 löst emellan. Försökte att hålla mig undan för övriga på banan men i ärlighetens namn var jag nog lite stökig vid vissa tillfällen.


Trots att det kändes som att jag vek ner mig idag så fick jag ihop 3900 meter, och det är verkligen inget att skämmas för. Jag orkar inte ta alla strider med mig själv hela tiden, och just nu finns det viktigare saker att fokusera på.

Det var också anledningen till att jag unnade mig världens största och godaste bulle efter den sedvanliga äggmackan på Finefoods. Men nästa gång låter jag nog bli. Den stod mig upp i halsen idag.

Inga kommentarer: