tisdag, januari 03, 2017

Mina utmaningar

Att börja året med en återhämtningsvecka känns som ett inverterat nyårslöfte, men eftersom jag hade gasen i botten ut ur 2016 så får det bli så.

Kombinationen av ledighet och vila har visat sig svår:
  • Den personliga hygienen sköts inte automatiskt
  • Har massor av tid men hinner ingenting
  • Känner mig i behov av Törnrosasömn

Kammat hår och inga simglajjeringar runt ögonen.

Mest av allt vill jag bara simma. Trots att det ibland har känts tungt så har jag verkligen älskat passen i Vårby den här hösten. De har varit både utmanande och roliga. Jag har älskat passen Hasse gett mig att köra på egen hand, eftersom de suttit som Askungens sko. Jag har satsat på volym och uthållighet, vilket förhoppningsvis kan omvandlas till snabbhet under våren.

Vad som i övrigt väntar 2017 vet jag inte. Det är ett Snövitt blad. Var ska jag jobba, hur ska jag bo och leva? Jag vågar inte tro eller hoppas på någonting, allting känns ovisst. Kanske är det därför jag har svårt att sätta upp mål. Jag har hela världen på mina axlar just nu och orkar inte lägga på ännu mer.

Det enda jag med säkerhet vet är att:
  • Jag vill känna tacksamhet varje dag
  • Jag vill ösa kärlek och omtanke över de jag tycker om...
  • ... även om det är i såna mängder att det blir generande 
  • Jag vill vara snäll mot mig själv i tanke och handling
  • Jag vill lära mig kontrollera mina impulser

Inga kommentarer: