onsdag, januari 11, 2017

Yogaläxa och 4800 meter simning


Första yogaläxan påbörjad! Var på Actic i förmiddags och observerade Anne Broléns lunchyogaklass. Intressant och givande. Mina tre viktigaste iakttagelser var:

  • Trots ett lagom tempo hann de inte med så många positioner under klassen.
  • Anne pratade nästan oavbrutet, vilket var positivt och gav en känsla av trygghet.
  • Det var ungefär 50/50 mellan muntlig guidning och att Anne själv visade övningarna.

Nu ska jag bara sammanfatta mina nedkluddade tankar och skicka in till yogafröken Sandra.


Igår fick jag äntligen all den kurslitteratur som jag beställde för över två veckor sedan. The power of now ska jag läsa inför nästa utbildningshelg och övriga verk är mer som uppslagsböcker.

Sen åkte jag till Vilunda och simmade nedanstående pass. Mastigt men kul, trots att jag var trög.

Var rejält trött i huvudet på slutet och kunde inte räkna ut hur starttiden skulle fungera på mina sista 25:or. Det kändes som när jag och Lindad var i Hofors och vandrade på ett kilometerlångt betongrör utan att veta varför.



Faktum är att jag nog började sega till långt tidigare, för jag missade en av mina hundringar med paddlar och dolme också. Blev bara nio. Argh.

Sånt grämer mig oerhört. Jag skulle kunna vara irriterad i ett helt liv över det, om det inte vore för min nya relaxade yogi lifestyle där jag accepterar att saker är som de är, släpper och går vidare...

Sammanfattning av passet i övrigt:

  • De första 10x100 i f2-, sammansatt simning, var vidriga. Att hålla 1:50/100m kändes som över tröskelfart idag.
  • De andra 10x100 i f2-, paddlar och dolme, var helt okej. Höll nedre spannet av Simfrökens rikttider. Men missade en hundring dåra.
  • De tredje 10x100 i f2+, fenor, fick undan. Tänkte på rot- och maglås och hej vilken fart det blev. Landade runt 1:31/100m.
  • De fjärde 10x100 i f2+, paddlar och fenor, gick också med en farlig fart. Det är kul att simma snabbt. Landade runt 1:25/100m. Fantasitider. Reality check. Vroom.



Lyckan när jag efter träningen hittade en liten bit choklad i simväskan var obeskrivlig. Satt bredvid bassängen i nästan en halvtimme, njöt av denna skatt och tillfredsställelsen som alltid kommer av ett väl genomfört pass.

Jag är rätt bra trots allt, är jag inte?

Inga kommentarer: