torsdag, april 13, 2017

Camp Easterbunny, skärtorsdag


Mitt Camp Easterbunny började på egen hand i Vilunda på skärtorsdagen. Från Hasse hade jag för veckan fått två stycken fartpass, men eftersom jag var lite förkyld under helgen så vågade jag inte simma något av dem förrän på torsdagen.

Det jobbiga bestod av 2x(8x25 meter) i fart 4, start 50. Första varvet sammansatt, andra varet med fenor. Helvete vad tufft det var. Men jag gjorde det, och med helt okej tider. Totalt 2100 meter.


På kvällen började det riktiga Camp Easterbunny med Human Ambition. Helgen till ära hade Micke fått sällskap av amerikanen Jon Maccoll. Jon undervisar på University of Sioux Falls i South Dakota och har varit assisterande tränare till fem olympiska medaljörer. Lite mäktigt sådär.

Vi fick öva på balans, andning och armtag, totalt 2700 meter, och jag växte minsann ett par centimeter när Jon först gav mig beröm och sedan kallade mig för simmare. Ja, du hörde rätt. Simmare. Du kanske tror att jag är ironisk nu, men det här är på riktigt. Stort!

Inga kommentarer: