onsdag, maj 31, 2017

Jag behöver en plan


Min simning går inte något vidare just nu. Tror jag.

Igår hade jag och träningsgruppen första utomhuspasset i Huvudstabadet, med Henke och Hasse på kanten, som på den gamla goda tiden! Lysande förutsättningar alltså, bortsett från regnet.

Jag hade en hyfsad fart, men känslan var usel och 2/3 in i huvudserien (3x(4x100 start 2:00)) fick jag återigen svårt att få ner tillräckligt med luft i lungorna och hoppade därför över sista omgången hundringar. Nu har jag börjat äta Clarityn på prov, ifall det är pollenrelaterat.

Funderar på om största problemet med simningen i övrigt är att jag inte har någon plan eller konsekvent träning just nu. Eller att det jag har kört inte passar mig.

Senast träningen bestod av många f4/sprint-pass så hamnade jag i en liknande svacka som nu, mentalt. Och även om det är nyttiga pass så är det ju knappast värt det om det leder till att jag inte vill simma alls.

Jag behöver ta mig en ordentligt funderar på hur jag ska bryta trenden, och på vad som är viktigt för mig.

Inga kommentarer: