onsdag, maj 03, 2017

Tri-Mallorca, dag 3


Onsdag betyder stora bergsturen på cykel om man är på trimallorca. Fast inte för mig förstås. Herregud vad skönt det är att jag slipper!

Jag hade istället ansvar för morgonens ow-simning. Egentligen har jag avsagt mig såna pass, eftersom jag har lätt att bli illamående i saltvattnet och då vill jag inte ha ansvar för andra, men eftersom alla simledare ville cykla så var det klart att jag ställde upp. Och just den här morgonen kom ändå noll personer till simningen.


Så jag bytte om och stack ut på en ny joggingtur, den här gången med 7x1 minut löpning följt av 1 minut gåvila. Ländryggen kändes bättre, skorna klumpiga, allting ovant, men foten okej.


Jag hoppade över mitt eget simpass och tillbringade hela förmiddagen vid relaxpoolen med Jontan. Sedan gick vi ut på udden och åt lunch. Det visade sig ingå tre rätter och en flaska vin i vårt lunchpaket (bra pris dessutom) men tyvärr fick vi det stressigt och missade desserten eftersom jag skulle hålla ett eftermiddagspass i poolen. Efter vinlunch. Hoppsan tjosan!

Middagsbuffé på hotellet tillsammans med alla hjältar som cyklat avslutade dagen.

Inga kommentarer: