torsdag, maj 04, 2017

Tri-Mallorca, dag 4


Vaknade trött som ett as, men släpade mig ner till stranden för morgonpromenad. Gick förbi yogagänget och ångrade lite att jag inte var med där. Det var verkligen en fin morgon, solig och nästan helt vindstilla.


Hade ingen som helst lust att gå iväg och simma själv efter frukosten. Vissa dagar (alla dagar?) är jag så trött och orkeslös att det känns som jag knappt ska klara att ta mig ur sängen. Än mindre ta mig igenom dagen, eller ett intervallpass i bassängen.

Jag kom i alla fall iväg och körde mitt pass och det kändes betydligt bättre efteråt. Simningen gick dessutom ganska bra. Fick egen bana men glömde Garmin hemma. Chocken över att det fungerade att simma ändå...


Två timmar efter avslutat pass var det dags för långsimning, från Platja de Muro till Platja D'Alcudia, en sträcka som visade sig bli 3400m. Det var salt, vågigt och vidrigt. Jag hade inte ens roligt.

Första kilometern simmade jag bra, sen tappade jag fokus, riktning, stabilitet och hopp i 20 minuter innan jag lyckades samla ihop mig och avsluta något bättre (men lika långsamt) den sista kilometern. Bedrövligt egentligen. Längtar efter ow-simning i saltfria vatten.



På kvällen promenerade jag och Jonas in till gamla Alcudia och åt tapas. Det var en fin kväll, även om Jonas var lite sjuk. Skönt att komma bort från vuxenkollot en stund och få egen tid tillsammans.

Inga kommentarer: