onsdag, juni 21, 2017

Uppryckning


Jorå! Igår på simskolan blev det en liten uppryckning igen.

Inledde med att hålla ett yogapass för simpisarna. Ville testa passet innan jag ska köra det på skarpt läge, och tur var väl det för det tog nästan dubbelt så lång tid mot vad jag räknat med. Man lär så länge man lever. Skönt var det i alla fall, och klart givande att göra innan simpasset.

Om det var anledningen till att simningen gick bra ska jag låta vara osagt. Under insimmet kändes det nämligen inte alls bra. Men sen!

Huvudserien såg ut som följer och mina tider inom parentes:

200 m (2:58)
2x100 m (1:25, 1:26)
4x50 m (40, 40, 40, 40)
8x25 m (oklart)

Skönt att ha lyckats simma under tre minuter på tvåhundra även i år! Dessutom fanns det en bra outtalad (och uttalad) hets från Johannes och Tom-Tom-Tommy på banorna bredvid, så jag var tvungen att ta i lite extra. Skönt att kliva upp ur vattnet och vara nöjd som omväxling!

Inga kommentarer: