torsdag, september 07, 2017

Kom igång-period


Så här glad kan man se ut efter avslutat distanspass. Känslan igår var väldigt mycket bättre än efter terminens första pass, och jag känner hopp om livet!

Tappade fokus ett par gånger under passet och det syntes på tiderna då. Slappnar man av en sekund så märks det direkt. Min inställning var ändå bra och jag var betydligt starkare än senast, även om jag hade anmärkningsvärt svårt att pricka de tider som simfröken gett mig att pricka. Har verkligen tappat känslan för vilken fart jag simmar i sommar när jag inte har haft någon väggklocka att jämföra tempot mot.

Min plan träningsplan för den här och kommande två veckor, min "kom igång"-period ser ut som följer:

Styrketräning: tisdag och torsdag

Gågging: fredag

Simning: måndag, tisdag, torsdag, lördag och fredag eller söndag.

Vad gäller simningen så har jag närmsta tiden tänkt köra två av veckans pass med Human Ambition, två träningspass som Hasse gett mig och ett pass i öppet vatten. Blir det inget av det sistnämnda så simmar jag inomhus ett pass till om jag har lust, annars inte.

Inga kommentarer: