tisdag, december 12, 2017

Like a boss, som vanligt


Tänka sig, efter den sega starten förra veckan ryckte jag upp mig under lördagens pass med Human Ambition och simmade riktigt bra! På tapeten stod 3x(8x100m) @2:00 och även om jag inte vill påstå att jag briljerade så var det snudd på. Hade full kontroll och simmade mig in i serien på ett föredömligt sätt, baserat på förutsättningarna.

Fick till en snygg egativ split och tider enligt följande:
ss: 1:41-1:37
pd: 1:35-1:33
f: 1:29-1:25

Dessutom fortsatte jag öva på att andas på det tredje armtaget efter vändningen, istället för det andra. Började med det under den dötråkiga serien jag skrev om senast, och det har funkat riktigt bra.


Dagens skräckinjagande tröskelserie bestod av 4x400m i Vilundabadet. Jag lyckades dock hitta massor av oväntad motivation och tog tag i utmaningen som om det hade varit en chokladask.

Kanske blev jag lite inspirerad av alla lysande insatser igår när Träningsgruppen hade avslutning med tidtagning på 400m och 200m. Det var många som kapade sina tider rejält från senaste tidtagningen i september. Väldigt roligt!


I avslutningspresent fick jag ovanstående fantastiskt fina badmössa av bästa simgruppen. Kanske var det tack vare den som jag simmade mina fyrahundringar just som en chef idag.

2x400 ss @8:00 - 6:56 (3:27, 3:29), 6:55 (3:27, 3:28)
2x400 f @7:00 - 5:59 (3:01, 2:58), 5:52 (2:56, 2:56)

Jag har inte kört så här långa intervaller förut och jag tycker jag gjorde det riktigt bra. Negativ split igen och en väldigt jämn och hög ansträngningsnivå. Tiderna inom parentes är per 200m.

I år har jag släppt tanken på att bli snabb på kortare distanser och fokuserar istället helt på sommarens längre ow-distanser. Ska bli kul att se hur den här typen av träning påverkar mina prestationer då.

Inga kommentarer: