tisdag, januari 02, 2018

Camp Snowman #10


Nu är det slutsimmat på Camp Snowman. Idag var sista passet och coachen har flytt till Mellanöstern.

Som vanligt har det varit grymma träningspass under campet. Många meter i bassängen. 35.000 sammanlagt sedan den 23 december, för att vara exakt. Fördelat på tio pass. Inte så illa pinkat.


Jag är oväntat pigg men ändå ganska sliten, det kände jag imorse. Delade bana med Sofia, Urban, Micke och Carl och övertalade dem att köra passet för bana 4 istället för bana 3. Ingen opponerade sig ens det minsta. Det blev ett tufft pass ändå, och vi hann precis klart till kl. 10 när allmänheten fick tillträde till bassängen. 4100 meter.

Sista varvet av 6x50m f3 + 4x25m 1-4 simmade jag benspark med platta. Frivilligt. Oh lord.


Jag fick också feedback på min simning idag. JAG FICK FEEDBACK!!! Älskar att få det.

Väldigt mycket såg tydligen fint ut. Micke har alltid påpekat att jag ska använda höften mer, men nu sa han att den var bra. Det var kul!

Däremot så slutar jag tydligen bensparka och får en lite bred balanskick när jag andas. Han tyckte det var onödigt eftersom min andning är så pass låg och fin. Åtgärdsplanen blir att simma med snodd för att träna på balansen och att träna benspark för att träna... eh... vahettere... benspark.

Inga kommentarer: