fredag, februari 23, 2018

Tuff vecka

När livet utmanar lite mer än vad jag klarar av så försöker jag alltid fokusera på träning. Jag rensar kalendern från allt jag kan och lägger fokus på att träna. Helst simma, men vad som helst duger. Det är SÅ svårt ibland, men jag vet hur bra det är för mig.


Lördagspasset i Vårby var jobbigt och lite tråkigt, men jag och simpisarna gnetade oss igenom 4x(6x75m) med snorkel. Nämnde jag att jag inte tycker om att simma med snorkel? Att det är ett tortyrredskap?

Att simma så orimligt långt och samtidigt andas genom ett sugrör var dock oväntat givande. Jag och snorkeln har inte längre problem med varandra. Learning by doing.


Bilden ovan, som också är från i lördags (post snorkel), får symbolisera resten av den här veckans träning.

Pga anledning simmade jag fröken Mickes pass för den här veckan först igår och idag, och det var ingen barnlek. Varken passen i sig eller att ta sig an dem.

Jag har just landat i att köra 50:or med start varje minut. I torsdagspasset skalade vi ner minuten till 55 sekunder. Mentalt jobbigt. Behövde lite hjälpmedel på varv två och tre, men klarade uppgiften.

Idag hade jag ännu en utmanande och jobbig serie:

4x(200m benspark @4:00 + 4x100m paddlar @1:40 + 8x25m fjäril @0:40 + 50m löst)
Fenor var default

Rolig och väl anpassad, men lååång. Hade svårt att hålla fokus på slutet och jag var fruktansvärt trött. Både fysiskt och mentalt. Som en trasig klump med slime. Nu klarar jag inte mer idag.

Inga kommentarer: